Nevada – 31., 32. a 33. den – Las Vegas

Jaké byly mé 3 dny ve Vegas? Zažil jsem opravdový hazard a pařbu ve Vegas? To vše a mnohem více se dozvíte v článku. Čeká vás také obrovské množství fotografií z tohoto fotogenického místa.

1. den

Po cca 4 hodinové cestě z Bearizony v Arizoně jsem dorazil do svého hotelu Excalibur (vypadá jako Disney Land). Je to o něco menší hotel než Circus Circus, ve kterém jsem spal při své první cestě. Také nemá zábavní park ale i tak je naprosto gigantický. Nějakou dobu mi trvalo než jsem našel recepci pro check-in a fronta byla kupodivu ještě delší než v Circus Circus. Čekal jsem cca 25min na odbavení :). Po rychlé zastávce na pokoji, který obsahoval 2 manželské postele a byla docela dost velký (výhled ale nestál za nic) jsem vyrazil na svačinu a dále trošku zagamblit. Vyřídil jsem si jako správný gambler kartičku Mlife, na kterou sbíráte body pro bonusy, slevy a jídlo zdarma.

Dal jsem se na cestu na konec Stripu, kde jsem si prošel Luxor (pyramida) a Mandalay Bay. Zde jsem chtěl navštívit jejich obří a vyhlášené aquarium, ale měli už zavřeno. Obrátil jsem to tedy na druhou stranu, kde je komplex New York New York, kde najdete miniatury všech významných staveb tohoto města. Zašel jsem do planet Hollywood, kde měli hodně zajímavou restauraci imitující tropický deštný les. Byly tu akvária a různé atrakce. Taky umělý krokodýl a anakonda, kteří se hýbali.

Nakonec jsem dorazil do moderní části Stripu a omrknul kasína Vdara, Aria a Cosmopolitan (kde měli auta, kostýmy a piano las vegaské stár Liberaceho). Kde jsem si také proměnil 20 dolarů (na jednodolarovky) a trošku jsem zagamblil na automatech a ruletě. Moc mě to nebavilo, takže jsem utratil (prohrál) asi jen 6 dolarů a šel jsem na hotel.

2. den

Další den jsem se musel přesunout na svůj hostel (ale až k večeru). Na hotelu Excalibur jsem si trošku opět zagamblil, konečně jsem našel mašinku na peníze, která mě aspoň trošku bavila. Jmenuje se Amazing Fish a mimo klasické věci je nad automatem obří obrazovka, na které chytáte rybky na udici. Automat tu mají snad všechny seriály, filmy a zpěváci. Automaty jsou zabudované dokonce ve stolech na baru nebo na benzínkách.

Poté jsem dorazil do vyhlášeného aquaria (za vstup opět platíte 20 dolarů) a prošel si ho. Musím uznat, že to aquarium bylo naprosto tragické v porovnáním s tím, co jsem viděl v Bangkoku. Malé, krátké, žraloci taky malí a jen pár kousků a jeden bílý líný žralok na dně akvaria. Obchod se suvenýry byl pomalu větší než samotná expozice, takže doporučuju raději zajet na aquarium do Bangkoku, kde můžete vidět i jejich krmení.

Nakonec jsem se vydal vyměnit auto, taková ta klasika to už znáte :-D. Nedělám si srandu, opět mi došel olej v autě (asi moc jezdím) a tak jsem si v Las Vegas vyměnil auto opět za jiné Chevy Cruze, tentokrát ve stříbrné barvě (moje 4. auto v USA za 4 týdny). U letiště jsem udělal ještě drobné nákupy ve vyhlášeném Outletu, ale nic moc se mi tam nelíbilo (nepřišlo mi to levné a všude byly velké nápisy na oblečení, což nesnáším).

Večer jsem se ubytoval na hostelu (hostel Las Vegas), potkal pár lidí  (Ind, Kanaďani, Němka, … většina studuje) a vydal se s nimi do víru nočního života na Fremont Street (nějaký ten chill a koncertík, znáte to).

Ještě pár bodů, co se stalo, ale nechce se mi to moc rozvádět:

• na hotelech je obvykle pouze placený internet
  • venku před hotely dávají všude kartičky s prostitutkami a pásky do night clubů zdarma
  • při cestování mě vytáčí tiráci, neustále vás omezují, předjíždí se navzájem a někdy předjedou i vás (jezdí jak hovada)
  • ve Vegas jsou děti večer s rodiči i po 12 (nechápu)
  • McDonald v Las Vegas je nejhnusnější a nejšpinavější pajzl na světě
  • v TV je obrovská cenzura, pořád slyšíte pípání, TV pořady mají dost propojení se sociálními sítěmi (něco jak u nás hydepark, ale tady je to v každém pořadu)
  • Na dálnici má reklamu Zappos (měl jsem jít na exkurzi, ale bohužel díky špatnému internetu na hotelu jsem nezjistil přesný čas a nakonec exkurzi prošvihl)
  • Na dálnici mají cedulku nahlašte opilého řidiče
  • Hotely jsou tu propojené nadzemkou
  • Ceny hotelů jsou o víkendech i 5x dražší

3. den

Další den jsem zavezl Němku, kterou jsem včera potkal na její nový hotel, protože nemá auto. Nakonec slovo dalo slovo a prošli jsme si velkou část Vegas za bíleho dne spolu a trošku opět zagamblili :-D. Celou dobu si o mě myslela, že jsem závislý gambler a když jsem vytáhl Mlife kartičku, tak jsem to jen podtrl :). Hodně mě zaujal hotel Venetian (díky za tip Radkovi), který vypadá jako Benátky. Hotelem protéká řeka, na které plují lodě a gondoly. Strop je udělaný tak, že to vypadá jak kdybyste byli venku za bíleho dne (dost podobné jak v hotelu Paris).

Také jsem si uvědomil, že lidi ve Vegas vůbec nespěchají, všichni tu jsou veselí a mají takové vycházkové tempo. Do Vegas totiž všichni jezdí odpočívat, za zábavou a ne kvůli práci. Jsou tu jak Američani tak turisti a všichni v pohodě. Btw mrknul jsem se i do jedné svatební kaple, které jsou ve Vegas hodně pověstné (rychlosvatby na počkání).

Konečně se mi podařilo se vyfotit z mým nejoblíbenějším komediálním hercem Zachem Galifianakisem (dokonce dvěma). Jaký se vám líbí více (viz obrázky níže) ?

Večer jsem se ubytoval na novém a vyhlášeném Hostel Cat na Stripu, zarezervoval výlet limuzínou na večer a vyrazil směr Stratosphere Tower. To je v podstatě poslední místo, které jsem ve Vegas ještě neviděl (z těch, co za něco stojí). Je to obrovská věž opět napojena na hotel a kasíno. Týpek na recepci na hostelu mi dal tip na super cheat jak neplatit za vstup do Stratosphere Tower (normálně vás stojí vstup 20 dolarů). Stačí jít napravo od místa, kde se nakupují vstupenky směr stánek, kde je restaurace a bar a říct, že chcete jít do baru. Oni vás do něj vpustí zdarma. Nahoře jsem si dal margaritu za 15 dolarů, prošel úžasný tower s výhledem na celé noční zářící Las Vegas a vyrazil zpět na hostel.

Na hostelu jsem nastoupil do naší „limuzíny“ (byl to spíše autobus). Bylo nás totiž na výlet strašně moc a tak museli změnit limuzínu na takový luxusní autobus vybavený hodně silnou hudební aparaturou a tyčí uprostřed. Po nočním Fremont street jsem pořádně zažil Strip (konkrétně Luxor a okolí). Byl jsem v klubu LAX, u kterého byly šílená fronta (takové ty co znáte z TV), ale jako skupinu, která to měla zařízené, nás pustili přednostně (připadal jsem si jak VIP). Hodně zážitků, ale spíše k pivku, můžete mě pozvat :-).

Opět bodovitě věci, které mě zaujaly a nechci je moc rozvádět:

• na benzínce jsou automaty
  • 7 eleven (obchodní řetězec, co funguje i v Thajsku) má za 2 dolary výborné hotdogy
  • na hotelu Mirrage je možné vidět delfíny (vstup 15 dolarů)
  • viděl jsem stoly, kde byla minimální sázka na 1 hru vBlack Jacku 500 dolarů
  • viděl jsem stůl, kde při jedné hře na živou ruletu prohráli lidi cca 5000 dolarů
  • na ulici jsem potkal týpka, který měl ceduli kopni mě do rozkroku za 20 dolarů
  • celkově jsem na ruletě, matech a blackjacku prohrál jen cca 50 dolarů (musím se pochválit) i přes nutkání jsem nakonec nešel do živého pokeru (něchtěl jsem si tím zbytečně zabít celý večer) a živého blackjacku (tam by ty prachy už lítaly hodně rychle)

Vegas je opravdu úplně jiná realita a kdo ho nezažije, prostě nemůže nikdy pochopit, jak to tu chodí a co se tu děje. Nedá se to moc vysvětlit, ale snad jsem alespoň trošku tu atmosféru pro vás zachytil :). Nakonec pro mě Vegas nebylo takové utrpení, jak jsem si myslel. Ale potvrdilo se mi, že to rozhodně není město pro samotáře. Je potřeba tady být v kolektivu a pokud cestujete sami, je úplně nejideálnější ubytovat se v hostelu, kde poznáte opravdu obrovské množství lidí.

František Szabó (16 dobrodružných článků)

Internetový marketér, který se specializuje na affiliate marketing.